<تلاش برخی برای به مسلخ کشاندن انقلاب یمن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1024
نویسنده : کامران وزیری

پیامدهای قدرت گیری انصارالله

سقوط ناگهانی صنعا توسط انقلابیون یمنی با بهت و حیرت جامعه بین المللی و بویژه کشورهای محافظه کار عرب مواجه گردید. تثبیت موقعیت شیعیان زیدی در یمن بی شک پیامدهای گسترده ای را برای کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای در پی خواهد داشت. سیستم پادشاهی و محافظه کارانه حاکم بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فضایی را مهیا نموده تا آنها نسبت به هرگونه دگرگونی اندک در تحولات منطقه واکنش نشان دهند، همچنان که وقوع بیداری اسلامی با نگرانی از سوی آنها نگریسته شد. فقدان مشروعیت مردمی و وجود رژیم های خودکامه موجب شد که کشورهای فوق در پی مقابله با بیداری اسلامی برآمده و ضمن ایستادگی در برابر آن موجب انحراف آن گردند.

کارشناسان حوزه منطقه براین باورند که پیروزی کنونی حوثی ها در یمن بدون تردید با سکوت سایر شیوخ خلیج فارس همراه نخواهد بود و کشورهای فوق اقدام به مقابله با انقلابیون یمنی خواهند کرد. فراخوانی سفرای عربستان و برخی کشورهای عربی منطقه اولین اقدام آنها در این زمینه محسوب می شوند. تحمیل تحریم بر انقلابیون، قطع حمایت های مالی، تلاش برای اعمال فشار از طریق نهادهای بین المللی و گسیل هرچه بیشتر تروریست های تکفیری از اقداماتی که در آینده یمن شاهد آن خواهیم بود.

حوثی ها به داشتن مواضع ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی شهره اند

تثبیت موقعیت نیروهای انصارالله که هم اکنون بر سیطره خویش بر سراسر یمن افزوده و علاوه بر صنعا برخی شهرهای استراتژیک دیگر را نیز تصرف نموده اند پیامدهای را نیز برای قدرت های غربی در پی خواهد داشت. رهبران این جنبش و بویژه عبدالملک الحوثی به عنوان چهره ای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در جامعه بین المللی شناخته می شوند، طبعا ارتقای موقعیت حوثی ها در یمن این کشور استراتژیک را از زیر هیمنه ایالات متحده خارج خواهد ساخت. نیروهای آمریکایی و بویژه هواپیماهای بدون سرنشین آنها سال هاست که به طور مکرر و تحت عناوینی همچون مبارزه با تروریسم اقدام به انجام عملیات در خاک یمن می نمایند.

نزدیکی فکری حوثی ها به رهبران محور مقاومت

از زمان تصرف صنعا توسط انقلابیون، مقامات کاخ سفید و پنتاگون در کنار هم پیمانان اروپایی شان بارها و بارها به محکوم نمودن این اقدام مبادرت ورزیده و خواستار عقب نشینی آنها از صنعا و بازگشت مجدد منصور هادی به قدرت هستند. تعطیلی سفارت آمریکا، فرانسه و بریتانیا در این راستا ارزیابی شده و احتمالا در آینده شاهد اقدامات بیشتری جهت تضعیف نیروهای انقلابی یمن خواهیم بود. فعالیت گسترده تروریست های تکفیری در عراق و سوریه و بی ثباتی در سایر نواحی منطقه در کنار حضور پررنگ القاعده در یمن موجب در پیش گرفتن احتیاط در رابطه با چگونگی برخورد با حوثی ها از سوی آمریکا شده است. ایالات متحده نگران آن است که با سرکوب حوثی ها، فضایی مساعد را برای حضور تروریست ها در یمن مهیا نماید و این امر بیش از پیش منافع آمریکا را در سطح منطقه به خطر خواهد انداخت.

نگرانی از تقویت محور مقاومت

نزدیکی فکری رهبران جنبش انصارالله با اعضای محور مقاومت را شاید بتوان مهمترین نگرانی غرب، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی دانست، امری که بوضوح می توان آن را در سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به پیروزی انصارالله در یمن مشاهده کرد. اسرائیل نگران آن است در صورت تداوم استیلای حوثی ها بر یمن علاوه بر تقویت جایگاه ایران در سطح منطقه، احتمال به مخاطره افتادن منافع اقتصادی این رژیم بیش از پیش متصور است. شماری زیادی از کشتی های اقتصادی و نظامی این رژیم جهت دسترسی به مناطق جنوبی و شرقی آسیا و همچنین نیمه جنوبی آفریقا می بایست از تنگه باب المندب یمن عبور نمایند. امری که با تثبیت قدرت نیروهای انقلابی احتمالا به خطر خواهد افتاد.

از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران، کشورهای عربی و غربی همواره نگران اشاعه افکار انقلابی این کشور در سطح منطقه بوده اند. شکل گیری محور مقاومت در سال های اخیر که هدف اصلی خویش را بر آزادسازی سرزمین های فلسطینی قرار داده است، موجب نگرانی بیش از پیش اعراب و صهیونیست ها شده است. قدرت گیری حوثی ها در یمن بی شک به تقویت محور فوق خواهد انجامید.

برآوردی از اظهارات مقامات انصارالله و اشعار انقلابی نیروهای وابسته به آن به وضوح نشان از تقویت جایگاه ایران و اعضای مقاومت در منطقه دارد، مقاومتی که هم اکنون با حضور جمهوری اسلامی، سوریه، عراق، حزب الله، حماس و الحوثی ها می رود که بیش از گذشته به منافع آمریکا و کشورهای مرتجع عرب در سطح منطقه آسیب رساند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن ،نقطه اتصال محور مقاومت ,



مطالب مرتبط با این پست
.
چهره ها در لباس احرام/تصاویر
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
عجایب سوره توحید
حال‌وهوای این روزهای مرقد حضرت زینب(س)+تصاویر
دیده های خندان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس
ديدگاه امام علي(ع)درباره عدالت در حکومت اسلامی
پاسخ نویسنده ایرانی به اظهارات ماهاتیر محمد: من یک شیعه هستم
موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای دشمنی با اسلام است
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
برصیصا کیست؟
اقتدای سید حسن نصرالله به آیت ا... محمدی ری‌شهری
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.
اموال بلوکه شده ایران در آمریکا چقدر است؟
تنش در روابط ترکیه و آمریکا؛تحویل هواپیماهای جاسوسی لغو شد/ترکیه به ایران نزدیک می شود
رویترز خبر داد:تشدید اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران
بشار اسد در موضع قدرت است / ادامه حمایت اکثریت مردمی از نظام سوریه
سوریه را ایران اداره می کند نه اسد!!!
عکس/ گدای اسرائیلی
از آمریکا می‌ترسید؟
پیام آیت الله جوادی آملی به کنگره بین المللی غدیر/ جریان غدیر مربوط به اصل امامت و ولایت است
اولین بیعت کننده با امیرالمؤمنین(ع) چه کسی بود/ پشت پرده به رسمیت شناختن شیعه از سوی الازهر



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: